راهنمای خرید یونیت دندانپزشکی

راهنمای خرید یونیت دندانپزشکی

راهنمای خرید یونیت دندانپزشکی:

راهنمای کامل جهت خرید بهتر یونیت دندانپزشکی

یونیت دندانپزشکی را می توان به عنوان یکی از مهمترین و ضروری ترین تجهیزات کاربردی در هر مطب دندانپزشکی نام برد. در این مقاله قصد داریم شما را با یونیت دندانپزشکی، راهنمای خرید آن، نگهداری از آن و بهترین مدل آن بیشتر آشنا کنیم.

یونیت که به آن صندلی دندانپزشکی هم گفته می شود وسیله ای است که بیمار برای معاینه یا روند درمان بر روی آن مستقر می‌‌‌شود. این وسیله دارای قسمت های مختلفی از جمله برای کنترل حرکات صندلی می باشد.

راهنمای خرید یونیت دندانپزشکی

از آنجا که یونیت دندانپزشکی از جمله تجهیزات بسیار ضروری در مطب های دندانپزشکی است، در زیر به برخی نکات مهم به عنوان راهنمای خرید یونیت دندانپزشکی اشاره می کنیم.

 

۱- کیفیت

یونیت مناسب برای دندانپزشکی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. برای مثال قسمت های مختلف یونیت مانند صندلی، چراغ، ساکشن، دوش آب لیوان و کاسه کراشور باید به شکل صحیح و استانداردی روی یونیت سوار شده باشند.

 

۲- قیمت

در خرید یونیت دندانپزشکی باید توجه داشته باشید که گران بودن همیشه نمی‌تواند دلیلی بر کیفیت مناسب باشد. پس برای خرید یونیت به دنبال بونیت گران قیمت به عنوان یونیت با کیفیت نباشید، بلکه به دنبال دستگاهی باشید که نیاز های مطب شما را رفع کند و در کنار آن از کیفیت مناسبی هم برخوردار باشد.

 

۳- برندهای شناخته شده

از آن‌جا که یونیت برای هر مطب دندانپزشکی یک وسیله بسیار مهم و ضروری است، پس دقت کنید که برای تهیه یونیت از برندهای معتبر استفاده کنید و خصوصا در ابتدای کار به دنبال برندهای ناشناخته و بی کیفیت نباشید.

 

۴- طول عمر

اگر به دنبال تهیه یک یونیت دندانپزشکی مناسب هستید باید از لحاظ کیفیت و دوام دستگاه به ضمانت حداقل ۱۰ ساله برای دستگاه توجه کنید. حواستان باشد که یه عملکرد و اجزای دستگاه نیز توجه داشته باشید.

 

۵- زیبایی و ظاهر دستگاه

از آن‌جا که یونیت دندانپزشکی از تجهیزات بسیار مهم و کاربردی در دندانپزشکی است و در مطب دندانپزشکی اولین چیزی است که به چشم بیمار، دندانپزشک و دستیار دندانپزشک می‌آید بهتر است که به ظاهر آن هم توجه داشته باشید.

 

۶- ارگونومی

ارگونومی هم از آن دسته مواردی است که برای بیمار و پزشک اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا دندانپزشک چندین ساعت با یونیت سر و کار دارد و بیمار هم باید برای ساعاتی بر روی صندلی یونیت قرار بگیرد. به همین خاطر اگر ارگونومی استاندارد نباشد ممکن است بر روی ستون فقرات و سلامت پزشک و یا حتی بیمار تاثیرات منفی بگذارد.

 

۷- گارانتی یونیت دندانپزشکی

از آن‌جا که شما در حال خرید گرانترین تجیهز مطب هستید، پس گارانتی این دستگاه و خدمات پس از فروش آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این وسیله باید بتواند در مدت زمان طولانی بدون دردسر برای شما کار کند. پس گزینه ای را انتخاب کنید که علاوه بر گارانتی از خدمات پس از فروش خوبی نیز برخوردار باشد.

 

 

نکاتی در خصوص نگهداری یونیت های دندانپزشکی

از آن‌جا که یونیت های دندانپزشکی اهمیت بسیار بالایی دارند، برای باید در نگهداری آن کوشا باشید تا مسیرتان کمتر به تعمیر آن بیفتد!

۱. یکی از نکات مهم این است که هند پیس و توربین یونیت قابل اتوکلاو باشند. این دستگاه باید به استفاده از اسپری به طور مرتب ضدعفونی شود.
۲. یکی دیگر از نکات مهم این است که دستگاه باید قبل و بعد از اتوکلاو روغن کاری شود. و برای این کار حتما از سوزن های مخصوص که ویژه سر توربین هستند استفاده شود.

آگهی های مرتبط با این مطلب

یونیت اتوکلاو رادیوگرافی تجهیزات دندانپزشکی
5

یونیت اتوکلاو رادیوگرافی تجهیزات دندانپزشکی

قیمت : 5.000.000 تومان
تهران ، تهران

خریدو فروش کلیه تجهیزات دندانپزشکی یونیت اتوکلاو رادیوگرافی کمپرسور لایت جرمگیر آمالگاماتور اندوروتاری اپکس rvgآرویجی فسفرپلیت و…. برای اطلاعت بیشتر تماس بگیرید.

کامپوزیت دندان
2

کامپوزیت دندان

قیمت : تماس بگیرید
تهران ، تهران

دندان پزشکی بدون درد و استرس را با ما تجربه کنید ایمپلنت کاشت دندان بدون جراحی لثه به روش flapless هنگام با تکنولوژی روز دنیا […]

تجهیزات دندانسازی
4

تجهیزات دندانسازی

قیمت : 1.000.000 تومان
خراسان رضوی ، مشهد

با سلام و احترام دندان یاماهاچی ۶۶۰ دندان ماژور اصلی ۹۲۰ دندان ربی ایتالیا ۷۵۰ دندان پژون ۲۹۰ دندان پلی دنت ۷۰۰ بیوفیلم اکرولاک ترکیه […]