کاربرد و راهنمای خرید ایرموتور دندانپزشکی

کاربرد و راهنمای خرید ایرموتور دندانپزشکی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد و راهنمای خرید ایرموتور دندانپزشکی مقاله زیر را مطالعه نمایید:

Air motor، یکی از ابزار‌های دندانپزشکی است که در اندازه‌‌های کوچک تولید می‌شود که به تنهایی کارایی ندارد و با استفاده از headpiece و angle کامل می شود. این دستگاه با هوا کار می‌کند و انواع مختلفی دارد. در ادامه راهنمایی برای خرید این دستگاه ارائه شده است.

کاربرد و راهنمای خرید ایرموتور دندانپزشکی

الف)کاربردهای ایرموتور و سری‌های آن

  • درمان‌های کم سرعت و غیر تهاجمی
  • شکل‌دهی داخل کانال ریشه
  • پالیش ترمیم‌های انجام شده

ب)ویژگی‌های ایرموتور

اغلب ایرموتورها دارای ویژگی‌های زیر می‌باشند:

  • سیستم آب از خارج  
  • قابلیت اتوکلاو
  • قابلیت نصب به کلیه هندپیس‌های استاندارد
  • گارانتی ۶ یا ۹ ماهه
  • سرعت چرخش در فشار هوا ۲.۲ بار به عبارتی ۲۲۰۰۰ دور در دقیقه

پ)نکات قابل توجه در خرید ایرموتور

وزن، میزان لرزش، جنس بدنه، سرعت چرخش در فشار هوا و صدای تولیدی ایرموتورها از جمله نکاتی هستند که در هنگام خرید باید مدنظر قرار دهید.


ت)برندهای مختلف ایرموتور

برند سیکادا:

از برندهای معروف بازار و ساخت کشور چین است. تولیدات این برند در سطح بالای کیفی قرار دارند و بهترین آن ۲۲۰۰۰ دور بر دقیقه می‌باشد.

برند گلدنت:

 این محصول چینی به شکل دو سوراخه تولید می‌شود و سرعت چرخ آن بین ۲۲ تا ۲۷ هزار می‌باشد. همچنین قابلیت اتوکلاو را نیز داراست.

برند مدرن:

این برند چینی قسمتی در خارج دستگاه برای پاشش آب دارد. سرعت چرخش آن بین ۲۰ هزار تا ۲۵ هزار متغیر است و قابلیت اتوکلاو نیز دارد.

برند B.A:

این برند اتریشی و با کیفیت موتوری با توان ۳۰ وات و وزن بسیار کمی را داراست. و در دو نوع ۲ سوراخه و ۴ سوراخه تولید می‌شود. همچنین دارای ۴ نازل پاشش آب و یک هد کوچک می‌باشد.

برندCox o :

این برند ساخت کشور چین بوده و در دو شکل دو سوراخه و چهار سوراخه با بدنه‌ای استیل است که کیفیت دستگاه را ارتقا داده و بدنه‌ای ضدزنگ را ارائه می‌دهد. دارای سرعت چرخشی برابر با ۲۲ تا ۲۷ هزار دور بر دقیقه می‌باشد و قابل اتوکلاو است.


ث)نکات پس از خرید

ایرموتورها به دلیل سرعت پایین و بدنه خوبشان عمر طولانی دارند. اما با رعایت نکات زیر می‌توان به طول عمر آن‌ها کمک کرد.

۱. فشار مناسب برای اینسترومنت بین ۳ تا ۳.۵ بار است. بنابراین همیشه به فشار ورودی ایرموتور توجه کنید چرا که در عملکرد دستگاه شما تاثیرگذار است.

۲. در نظر داشته باشید که قبل از قرار دادن دستگاه در اتوکلاو و همچنین بعد از استریل شدن، ایرموتور خود را روغن کاری کنید. اگر روغن کاری به درستی صورت نگیرد ممکن است دستگاه قفل شود.

۳. در نصب هندپیس‌ها به روی ایرموتور دقت کنید چرا که اگر به شکل صحیح روی هم نصب نشوند چرخ دهنده‌های هر دو آسیب جدی می‌بینند.

۴. سرعت ورودی هندپیس و سرعت ایرموتور را هماهنگ و برابر تنظیم کنید.

۵. هر ۶ یا ۱۲ ماه یک‌بار دستگاه خود را به شکل حرفه‌ای سرویس کنید.


در پایان:

واضح است که خرید تجهیزات دندانپزشکی امری بسیار مهم و حساس است. بنابراین با مطالعه مطالب فوق و آشنایی با برندها و ویژگی‌های مختلف این دستگاه از خرید خود در فروشگاه‌های معتبر مطمئن شوید.

آگهی های مرتبط با این مطلب

یونیت اتوکلاو رادیوگرافی تجهیزات دندانپزشکی
5

یونیت اتوکلاو رادیوگرافی تجهیزات دندانپزشکی

قیمت : 5.000.000 تومان
تهران ، تهران

خریدو فروش کلیه تجهیزات دندانپزشکی یونیت اتوکلاو رادیوگرافی کمپرسور لایت جرمگیر آمالگاماتور اندوروتاری اپکس rvgآرویجی فسفرپلیت و…. برای اطلاعت بیشتر تماس بگیرید.

کامپوزیت دندان
2

کامپوزیت دندان

قیمت : تماس بگیرید
تهران ، تهران

دندان پزشکی بدون درد و استرس را با ما تجربه کنید ایمپلنت کاشت دندان بدون جراحی لثه به روش flapless هنگام با تکنولوژی روز دنیا […]

تجهیزات دندانسازی
4

تجهیزات دندانسازی

قیمت : 1.000.000 تومان
خراسان رضوی ، مشهد

با سلام و احترام دندان یاماهاچی ۶۶۰ دندان ماژور اصلی ۹۲۰ دندان ربی ایتالیا ۷۵۰ دندان پژون ۲۹۰ دندان پلی دنت ۷۰۰ بیوفیلم اکرولاک ترکیه […]