راهنمای خرید دستگاه تست قند خون

راهنمای خرید دستگاه تست قند خون

راهنمای خرید دستگاه تست قند خون:

با توجه به رژیم غذایی و سبک زندگی این روز ها بیماری هایی مثل قند خون یا دیابت شیوع زیادی پیدا کرده و به دنبال آن محصولاتی مثل دستگاه تست قند خون وارد لیست خرید ما شدند. بنابراین یکی از دغدغه های بسیاری از افراد خرید دستگاه تست قند خون معتبر و باکیفیت است که در مدیریت دیابت و پیشگیری از عوارض آن کمک کند.

راهنمای خرید دستگاه تست قند خون

درواقع گلوکومتر خانگی (دستگاه تست قند خون ) دستگاه‌ کوچک ای است که برای اندازه‌ گیری قند خون ، مدیریت رژیم غذایی ، ارزیابی واکنش قند خون به ورزش یا استرس، تشخیص عواملی که سبب افت یا افزایش قند خون می شوند و همچنین سنجش اثرات دارو کاربرد دارد.

درادامه به توضیح نکاتی خواهیم پرداخت که در خرید این محصول راهنمای شما باشد:

الف) این دستگاه برای چه کسانی لازم است؟

افرادی که مبتلا به یکی از موارد زیر هستند:

دیابت نوع ۱ یا ۲

LADA (دیابت خودایمنی نهفته در بزرگسالان)

دیابت بارداری

ب) در خرید این دستگاه‌ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  1. هزینه

دستگاه های تست قند خون انواع مختلفی دارند که اکثرا به روش مشابهی کار می کنند اما در مورد اینکه کدام نوع دستگاه با نیاز شما و بودجه‌ ای که دارید مطابقت دارد با پزشک خود مشورت کنید.

در زمان خرید دستگاه فقط به قیمت دستگاه توجه نکنید چون عامل اصلی گرانی دستگاه نوار تست است که ممکن است درطول روز بارها از آن استفاده کنید و در نتیجه لازم  است که به طور مداوم آن را خریداری کنید.

نوارهای تست به طور معمول در جعبه‌های ۲۵، ۵۰ ، ۱۰۰ عددی  به فروش می‌رسند و قیمتشان وابسته به برند آن هاست. نکته ی حائز اهمنیت این است که بدانید برای استفاده از هر دستگاه تست باید نوار تست‌های مخصوص آن دستگاه را تهیه کنید.  در نتیجه پبش از تصمیم‌گیری درباره‌ی برند گلوکومتردر مورد قیمت نوار تست آن پرس و جو کنید. علاوه بر این موارد ، هزینه‌ی تعویض سوزن تست قند خون یا لانست راهم مدنظر قرار دهید.

۲. راحتی در استفاده

ابعاد و شکل دستگاه باید طوری باشد که  شما به‌راحتی قادر باشید آن را در دست بگیرید و نتایج نمایش داده شده روی آن را بخوانید. بعضی از گلوکومترها دارای صفحه نمایش لمسی اند که باعث سهولت دراستفاده می شود.

۳. کدگذاری

دستگاه های تست جدید مجهز به کد گذاری خودکار هستند. درواقع در بیشتر دستگاه ها قبل از قرار دادن نوار تست باید یک کد مخصوص وارد شود (این کد  روی بسته‌بندی نوارهای تست درج شده است) در صورت اشتباه وارد کردن این کد  ممکن است نتیجه‌ی تست تغییر کند. بنابراین برای کودکان و سالمندان این نوع دستگاه کدگذار خودکار یا Auto Coding پیشنهاد می شود.

۴. ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات

بهترین دستگاه تست باید قادر باشد تا حداقل نتیجه‌ی ۳۶۰ آزمایش قبلی را ذخیره کند تا بتوان بامقایسه ی آن ها در یک دوره‌ی زمانی مشخص از کاهش یا افزایش قند خون خود مطلع شد. برخی دستگاه‌ها میانگین قند خون را در طول ۷، ۱۴ یا ۳۰ روز نشان می‌دهند . در این حالت شما یک دید کلی از قند خون‌ خود خواهید داشت ممکن است این دستگاه ها اطلاعات را به صورت نمودار ارائه دهد.

سوال اینجاست کدام یک گزینه ی بهتری است ؟ جواب این است که اگر به طور مرتب قند خون تان را چک می‌کنید دستگاهی که حافظه ی بیشتری دارد انتخاب بهتری است اما اگر گلوکومتر را  برای استفاده ی سالمندان تهیه می کنید چون ضبط این اعداد و محاسبات ریاضی از حوصله ی آن ها خارج است ، دستگاهی که نمودار و میانگین را نشان می دهد راهکار مناسب تری است.

۵. مدت زمان اعلام نتیجه ی تست:

گاهی افراد مجبورند قند خون خود را ۳ تا ۵  مرتبه در روز چک کنند. طولانی بودن اعلام نتیجه ی تست ممکن است برایشان ناخوشایند باشد. بنابراین بهتر است دستگاهی را انتخاب کنند که نتیجه‌ی تست را حداکثر تا پنج ثانیه نشان دهد.

۶. اگر به درد حساس هستید:

مقدار خون موردنیاز گلوکومتر از دستگاهی به دستگاه دیگر تفاوت دارد. دستگاه‌های جدید به مقدار خون کمتری احتیاج دارند، درنتیجه برای  تست می‌توان شدت ضربه ی سوزن را روی درجه ی کم تنظیم کرد و درد کمتری را احساس کرد. اما در دستگاه‌های قدیم که خون بیشتری نیاز دارند شدت لنست افزایش پیدا کند تا دستگاه بتواند خون بیشتری دریافت کند. در این شدت ، دردی که احساس می شود به نسبت دستگاه های جدید بیشتر شود.

پ) امکانات دستگاه ها:

بعضی از دستگاه‌های دارای امکاناتی مثل اشتراک‌گذاری اطلاعات با دیگران مثل پزشک معالج را دارند. برخی امکان اعلام صوتی نتیجه ی تست را دارند که برای افراد با اختلالات بینایی کاربرد دارد. برخی دیگر هم امکان ثبت غذا  یا میزان انسولین و اتصال به اپلیکیشن‌های مدیریت قند خون را دارا هستند همچنین دستگاه‌هایی مجهز به USB وجود دارند که به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات را در کامپیوتر ثبت کنید.

ت) نکته:

– در خرید دستگاه به نام شرکت واردکننده و مراکز خدمات پس از فروش آن دقت کنید.

– اگر تمایل به تست قند خون از قسمت‌های دیگر بدن را دارید، بامطالعه بروشور از وجود گزینه ی Alternate Site Testing مطمئن شوید.

ث) سه نمونه از پرفروش‌ترین مدل‌های دستگاه تست :

دستگاه تست قند خون آوان مدل AGM01

این دستگاه راحت جابه‌جا می‌شود و قند خون را بدون کدگذاری و درمدت ۵ ثانیه محاسبه می‌کند. همچنین امکان اتصال به کامپیوتر از طریق کابل USB را دارد. این دستگاه نتیجه‌ی ۹۰۰ تست اخیر شمارا ذخیره کرده و میانگین آن را در بازه‌های ۷، ۱۴ و ۳۰ روزه را در اختیارشما قرار می دهد. درکنار این گلوکومتر ۱۰ نوار تست و ۱۰ سوزن تست و دفترچه‌ی راهنما ارائه می شود.

دستگاه تست قند خون کرسنس مدل IS643212-R

این مدل می تواند به کامپیوتر یا تلفن همراه وصل می‌شود. از ظرفیت ذخیره‌ی ۱۰۰۰ تست آخر برخور دار است. امکان نمایش میانگین ۷، ۱۴، ۳۰ و ۹۰ روزه در این دستگاه وجود دارد . خون‌گیری از سایر قسمت های بدن و ارائه نتیجه بعد از ۵ ثانیه از مزایای این دستگاه است. درکنار این گلوکومتر ۱۰ نوار تست و ۱۰ سوزن تست و دفترچه‌ راهنما ارائه می شود.

دستگاه تست قند خون گالا مدل TD4277

این کالای باکیفیت و دقت بالا، نتیجه تست را تا حداکثر ۵ ثانیه ارائه می دهد. این دستگاه دارای اهرم خارج‌کننده‌ نوار، لنسینگ بی درد است و نیازی به وارد کردن کد ندارد. این کالا دارای صفحه‌ی LCD با نور پس‌زمینه و نمایشگر تعویض باتری  می باشد و همراه ۵۰ نوار تست و دفترچه‌ راهنما ارائه می شود.

در پایان:

اگر به دیابت مبتلا شدید برای ارزیابی و اندازه گیری قند خون‌ خود به یک گلوکومتر خانگی نیاز دارید چراکه استفاده از این دستگاه با امکان پایش نوسانات قند خون در مدیریت این بیماری کمک شایانی می‌کند. پیشنهاد می شود قبل از تصمیم گیری برای خرید، با مطالعه ی نکات ذکر شده و مشورت با پزشک خود درمورد نوع دستگاهی که می خرید تحقیق کنید.

آگهی های مرتبط با این مطلب

فشارسنج جیوه ای
3

فشارسنج جیوه ای

قیمت : 1.250.000 تومان
تهران ، تهران

دستگاه تست فشارخون جیوه ای رومیزی آلمانی برند Riester دقت بالا و کمترین اشتباه در اندازه گیری مقدار فشار خون با گارانتی معتبر لوازم یدکی […]

دستگاه بخور گرم ثانی مدل ۱۱۵
1

دستگاه بخور گرم ثانی مدل ۱۱۵

قیمت : 340.000 تومان
قم ، قم

استنشاق بخار گرم، آرام بخشه و باعث میشه راحترتنفس کنید. این روش درمان طبیعی و خانگی بدون عوارض جانبیه که سلامتی شما و خانواده تون […]

ماساژور تفنگی شارژی
5

ماساژور تفنگی شارژی

قیمت : 340.000 تومان
آذربایجان شرقی ، تبریز

ماساژور تفنگی شارژی پنج حالت ماساژ ضربه و ویبره شارژی با کابل usb سری توپی در سه رنگ سبز،قرمز،بژ مناسب برای ماساژ بدن و اندام […]

بخور گرم دو کاره سانی
5

بخور گرم دو کاره سانی

قیمت : 5.600.000 تومان
اصفهان ، کاشان

بخورگرم دوکاره سانی ساخت ایران و تحت لیسانس المان ۶ ماه گارانتی بخور صورت مناسب برای پاکسازی پوست حجم منبع ۴ لیتر طراحی زیبا و […]

مسواک شارژی اورالبی
3

مسواک شارژی اورالبی

قیمت : 1.600.000 تومان
مازندران ، ساری

مسواک شارژی اورالبی ۲D ساخت کشور مجارستان همراه با یک سری یدک و شارژر اورجینال