بهترین روش های تبلیغات پزشکی و سلامت

بهترین روش های تبلیغات پزشکی و سلامت

در این مقاله با بهترین روش های تبلیغات پزشکی و سلامت و تاثیر آن ها بر کسب و کارتان شما را همراهی خواهیم کرد.

آیا می‌دانید طبق آمار بین‌المللی تبلیغات در سال ۲۰۲۲، ٰتبلیغات محیطی می‌تواند به طور میانگین بالغ بر ۴۵۰٪ سرمایه‌ای را که صرف تبلیغات کرده‌اید به شما بازگرداند؟!

٪۸۰ ارزانتر!

اگر برای کسب و کار خودتان به دنبال تبلیغات بوده باشید حتما می‌دانید که تبلیغات تلویزیونی قیمت‌های نجومی دارند، از طرفی نیز شاید از قیمت‌های تبلیغات بیلبوردی در سطح شهر باخبر باشید، طبق آمار بین‌المللی تبلیغات در سال ۲۰۲۲، تبلیغات بیلبوردی ۸۰٪ نسبت به تبلیغات تلویزیونی ارزانتر هستند.

بهترین روش های تبلیغات پزشکی و سلامت

تبلیغات آنلاین:

از زمانی‌ که در سال ۲۰۱۶ سایت emarketer گزارش افزایش درآمد تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات تلویزیونی را ارائه کرد، به طور کلی نگاه ها به تبلیغات آنلاین تغییر کرد.
اما می‌خواهیم بدانیم در حوزه پزشکی و سلامت، کدام روش‌های تبلیغات تاثیرگذار‌‌تر خواهد بود؟!

۱-تبلیغات در شبکه های اجتماعی و پیام رسان

این مدل تبلیغات معمولا در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌گیرد. با توجه به رشد چشمگیری که شبکه‌های مجازی از جمله اینستاگرام به عنوان یکی از پر مخاطب‌ ترین شبکه‌های اجتماعی و تلگرام به عنوان یکی از پر مخاطب ترین شبکه‌های پیام‌ رسان در طول سال‌های گذشته داشته‌اند، افزایش تبلیغات در آن‌ها نیز به وفور دیده می‌شود و بدون شک یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌رو برای تبلیغات خواهند بود.

۲-تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی معمولا در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ویدئویی انجام می‌شوند. از معروف‌ترین این شبکه‌ها می‌توان به یوتیوب، آپارات، تماشا و… اشاره کرد.

۳-تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل ادز (Google Ads) یکی از خدماتی است که گوگل در اختیار کاربران قرار داده است. اگر می‌خواهید قبل از انجام سئو در نتایج اولیه گوگل دیده شوید، استفاده از این خدمات را فراموش نکنید.
در این مدل تبلیغات، ابتدا سایت شما به نتایج اولیه گوگل می‌رود و سپس به ازای هر کلیک بر روی لینک سایت شما، هزینه را به گوگل پرداخت خواهید کرد.

۴-تبلیغات بنری

اگر وبسایت دارید هرگز از این نوع تبلیغ غافل نشوید.

اگر با وجود سایت خودتان، در سایت‌های مناسب از روش تبلیغات بنری استفاده کنید، شاهد بازدهی بسیار خوبی خواهید بود و می‌توانید چند برابر هزینه تبلیغ را به جیب خود برگردانید.

۵-تبلیغات موبایلی

از تبلیغات موبایلی می‌توان به نوتیفیکیشن‌های موبایلی یعنی مرورگر و برنامه‌ها اشاره کرد. البته این گزینه برای فروش مستقیم محصولات یا خدمات حوزه سلامت برگشت سرمایه زیادی به همراه نخواهد داشت بلکه شما باید این مدل تبلیغات را با استراتژی تحریک مخاطب برای کلیک انجام دهید.

بخش دیگری از تبلیغات موبایلی مربوط به تبلیغات درون اپلیکیشنی می‌باشد که مانند روش قبل برای استفاده از آن در حوزه پزشکی و سلامت باید استراتژی خاصی داشته باشید.

۶-ریمارکتینگ و ریتارگتینگ

این مدل تبلیغات جزو بهترین و پربازده ترین مدل‌های تبلیغات هستند. در این مدل با تکنولوژی‌های جدید سعی می‌شود مخاطبانی که قبلا به سایت شما سر زده‌اند را مجدد به سمت خودتان برگردانید.
در این روش، برای تبلیغات پزشکی و سلامت، هزینه‌ها کمتر و نرخ تبدیل بالاتر خواهد بود.

۷-تبلیغات خبری و رپورتاژ متنی

رپورتاژ یک مقاله نباید خیلی طولانی باشد. واقعیت این است که رپورتاژ بازدهی زیادی برای تبلیغات پزشکی ندارد و به‌جای آن می‌توانید از تبلیغات ویژه بی‌باکس و کمپین‌های تبلیغاتی بی‌باکس استفاده کنید که شما را به هدف جذب مخاطبتان نزدیک‌تر می‌کند.

۸-تبلیغات پیامکی و ایمیلی

این مدل تبلیغات بازدهی بسیار بالایی داشته و از آن‌جا که امروزه اغلب افراد با ایمیل و پیامک سروکار دارند، به خصوص برای تبلیغات در حوزه پزشکی و سلامت توصیه می‌کنیم هرگز از این روش تبلیغاتی غافل نشوید. برای این منظور می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی بی‌باکس را مشاهده کنید.


تبلیغات آفلاین:

به جز تبلیغات آنلاین که امروزه بخش مهمی از تبلیغات محسوب می‌شوند، برای تبلیغات در حوزه پزشکی، زیبایی و سلامت ـ خصوصا برای کلینیک‌ها و مطب‌ها ـ نباید از تبلیغات چاپی و سنتی نیز غافل شد.

۱-تبلیغات بیلبوردی

تبلیغات بیلبوردی برای پزشکان و کلینیک ها بسیار بازدهی مثبت داشته و مخاطبان زیادی را جذب خواهد کرد؛ اما فراموش نکنید که یک مزیت رقابتی را برای تبلیغتان در نظر گرفته و آن را در نظر مخاطب بزرگ جلوه دهید.

۲-تبلیغات چاپی

از آن‌جا که معمولا تبلیغات چاپی شامل تراکت، بروشور، کاتالوگ و… تا حدودی پرستیژ خودشان را از دست داده‌اند، توصیه می‌شود تنها به آن‌ها اکتفا نکنید و در کنار آن از مزایای غیرقابل انکار تبلیغات آنلاین هم بهره‌مند شوید.
توجه داشته باشید که تبلیغات چاپی با هدف برندسازی محلی می‌تواند بازدهی نسبتا خوبی به همراه داشته باشد.

۳-تبلیغات تلویزیونی

با توجه به بازدهی که از تبلیغات آنلاین گرفته شده و با توجه به بودجه تبلیغاتی بسیار بالا برای تبلیغات تلویزیونی، معمولا پیشنهاد می‌کنیم که به جز چند مورد از جمله قصد انجام تبلیغات پیوسته و بودجه زیاد، به سراغ این روش تبلیغاتی نروید.

۴-تبلیغات رادیویی

با توجه به اینکه اغلب افرادی که به تبلیغات توجه می‌کنند در دسته زیر ۶۰ سال می‌باشند و همچنین این افرادی اغلب از رادیو استفاده نمی‌کنند، توصیه می‌کنیم برای تبلیغات در حوزه پزشکی و سلامت از این روش استفاده نکنید.