تاثیر حال خوب بر زیبایی

تاثیر حال خوب بر زیبایی

تاثیر حال خوب بر زیبایی: شاید شما هم شنیده باشید که داشتن حال و احوال روحی خوب با زیبایی شما ارتباط مستقیمی دارد. آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که در حالت و مود روحی خستگی و افسردگی قرار گرفته باشید و احساس کنید که چهره‌تان هم زشت شده است؟ چرا این اتفاق می‌افتد و آیا واقعا همین‌طور است؟

بر اساس تحقیقات علمی، احساس ما به‌طور مستقیم خودش را بر ظاهر ما نشان می‌دهد. باید بدانید که :: استرس در بدن منجر به التهاب شده که در نهایت ترکیب این دو یعنی استرس با التهاب نیز باعث از بین رفتن کلاژن‌های پوست و به‌وجود آمدن چین و چروک می‌شود. ::

((شادی باعث درمان و درخشش پوست می‌شود.)) “امی وسلر متخصص پوست اهل نیویورک”

تاثیر حال خوب بر زیبایی

استرس منفی و افسردگی = از بین رفتن زیبایی

اصلا اهمیتی ندارد که استرس و حال بد در چه زمانی و به چه علتی به سراغ شما می‌آید، تنها چیزی که باید همیشه حواستان به آن باشد این است که استرس و افسردگی تاثیرات اساسی روی زیبایی شما خواهد گذاشت.

اضطراب و افسردگی باعث ترشح هورمون کورتیزول شده که اساسی‌ترین نقش را در بروز این پدیده بر عهده دارد.
کورتیزول هورمونی است که در غده آدرنال که در بالای کلیه ها قرار گرفته است ترشح می‌شود.


از تاثیراتی که کورتیزول در بدن به جا می‌گذارد می‌توان به تغییرات هورمونی اشاره کرد که باعث ریزش موقتی مو می‌شود یعنی در واقع موها نازک تر و کم پشت تر می‌شوند. توجه داشته باشید که اگر سطح این هورمون در بدن بالا باشد باعث افزایش اشتها، میل به شیرینی‌جات و تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلوها می‌شود. پس یکی از دلایل پرخوری عصبی نیز افزایش هورمون کورتیزول در بدن می‌باشد.

از دیگر مضرات استرس وافسردگی، می‌توان به تاثیر عمیق آن بر روی پوست اشاره کرد. محققین در حوزه سلامت و زیبایی دانشگاه استنفورد براساس آزمایشاتی که روی ۲۲ دانشجو انجام داده بودند دریافتند که بیماری آکنه در زمان امتحانات بیشتر در بین دانشجویان شایع می‌شود. برخی از دانشمندان بر این باورند که این تنش بر اثر زیاد شدن سبوم در بدن ایجاد می‌شود.


سبوم یک ماده روغنی موجود در پوست است که وظیفه محافظت از پوست را بر عهده دارد اما گاهی اوقات با سلول‌های مرده و باکتری‌ها ترکیب شده و باعث انسداد فولیکول‌های مو و یا منجر به ایجاد جوش می‌شود.
سلول‌هایی که باعث ایجاد سبوم در بدن می‌شوند به گیرنده‌های استرس معروف هستند و می‌توان گفت که در شرایط بحرانی تولید آن‌ها کاهش می‌یابد.


این چرخه به صورت زیر ادامه دارد:
استرس باعث جوش شده و جوش به دلیل استرس از بین نمی‌رود و همین موضوع در شما ایجاد استرس می‌کند.

تنش‌های مزمن نیز باعث ایجاد وقفه در تولید کلاژن‌های جدید می‌شود. کلاژن‌ها گروهی از پروتئین‌های حفاظتی ساختار یافته در بدن می‌باشند که بدون تولید آن‌ها، پوست ضعیف‌تر و نازک‌تر می‌شود. داشتن حال و هوای روحی نامناسب نیز موجب کاهش آب در پوست می‌شود.

تاثیر حال خوب بر زیبایی

احساستان را خوب نگه‌دارید تا عالی به نظر برسید!

بر اساس گفته‌های بیشتر دانشمندان درباره احساس زیبایی، تمرکز روی چیزهای منفی زندگی مثل استرس، افسردگی و بدخلقی روی بدنتان تاثیر مستقیم می‌گذارد. اما عکس این موضوع نیز درست است، استرس و افسردگی کمتر برابر است با آکه کمتر، خشکی پوست کمتر، تجمع چربی کمتر و آکنه کمتر.

از طرفی افراد شاد بیشتر از افراد غمگین تمایل به برقراری رابطه-جنسی دارند. رابطه جنسی باعث گشاد شدن رگهای خونی شده که در نهایت منجر به درخشندگی و سرخی پوست و همچنین گردش خون در سراسر بدن می‌شود، که گردش خون باعث ارسال مواد غذایی و اکسیژن به پوست و مو شده و باعث افزایش سلامت آن‌ها می‌شود.

زمانی‌که مردم پرانرژی بوده و احساس شادی داشته باشند در برابر سرماخوردگی نیز در مقابل افراد غمگین، پرخاشگر و عصبی ایمن تر می‌شوند. دوری کردن از احساسات بد به این معناست که شما فعالیت‌هایی را انجام دهید که باعث شادی شما شوند مثل رفتن به باشگاه، خوردن غذاهای سالم و مفید و حتی رعایت نکات رژیمی برای پوستتان.

جمع بندی

بنابراین برای حفظ زیباییتان یک نفس عمیق بکشید، آرام بگیرید و در ذهن خود افکار مثبت را پرورش دهید. و یادتان نرود شما می‌توانید همان‌طور که زیبا به نظر می‌رسید احساس خوبی داشته باشید و یا همان‌طور که احساس خوبی دارید زیبا به نظر برسید.