با دور کردن گوشی در هنگام خواب از این مشکلات در امان باش

با دور کردن گوشی در هنگام خواب از این مشکلات در امان باش

دور کردن گوشی در هنگام خواب :

طبق تحقیقات پژوهشگران دانشگاه هاروارد، خوابیدن در کنار تلفن همراه، مخصوصاً گوشی‌های هوشمند باعث ایجاد اختلال در خواب شبانه می‌شود.
یکی از مشکلات رایج دنیای امروز بی‌خوابی است و در جهان از هر ۳ نفر ۱ نفر دچار مشکل کم خوابی است.


بر اساس گفته های محققان و پژوهشگران، قرار دادن موبایل در کنار فرد در طول شب تاثیرات نامطلوبی بر کیفیت خواب افراد دارد. مشکل اصلی که در مورد دستگاه تلفن همراه وجود دارد، نور صفحه نمایش آن است که در نسل جدید اسمارت فون ها با وجود کیفیت بالای صفحه‌های نمایش، این مشکل دوبرابر نیز شده است.


شارل شوئلر، محقق دانشگاه هاروارد اظهار کرد: پرتوهای نوری که از صفحه تلفن همراه ساطع می‌شود، در طول شبانه روز در روند طبیعی بدن تداخل ایجاد می‌کند. این پرتوها باعث تحریک قسمت شبکیه چشم شده و ساعت بیداری فرد تا خوابیدن را افزایش می‌دهد زیرا نور ساطع شده از صفحه تلفن همراه مانند سایر نورهای مصنوعی از ترشح هورمون مِلاتونین که در طول خواب ترشح می‌شود، جلوگیری می‌کند.


از آنجا که شبکیه چشم بالاترین حساسیت را نسبت به نور مایل به آبی صفحه تلفن همراه دارد، استفاده طولانی مدت از تلفن همراه یا تبلت‌ قبل از خواب، باعث ایجاد اختلال در خواب و کاهش کیفیت آن می‌شود.

برای حفظ سلامت خودتان، در ساعات پایانی شب موبایل را فراموش کنید!

طبق تحقیقات پژوهشگران ژاپنی، نوجوانانی که در ساعت های پایانی شب از موبایل یا تبلت استفاده می‌کنند، ریسک ابتلا به مشکلات سلامت روان از جمله بی خوابی و آسیب زدن به خود را افزایش می‌دهند.

دور کردن گوشی در هنگام خواب

طبق تحقیقات اخیر سلول‌های حساس به نوری در چشم وجود دارند که با قرار گرفتن در معرض نور، می‌توانند ساعت بدن را تغییر دهند.

قرار گرفتن طولانی مدت در مقابل نور، بخصوص اگر خارج از ریتم شبانه‌روزی فعالیت‌های شخص باشد، موجب ایجاد اختلال در خواب شده و سلامت فرد را به خطر می‌اندازد. یکی از شایع‌ترین علل قرار گرفتن در معرض نور در شب، استفاده از تلفن همراه قبل از خواب است.

از آنجا که امروزه اکثر منابع نوری که استفاده می‌کنیم، مصنوعی هستند، چرخه‌ی خواب و بیداری از الگوی شب و روز خارج شده است. علاوه بر آن با ورود تلفن های هوشمند (smart phones) به زندگی انسان، مدت زمان استفاده از تکنولوژی و خیره شدن به نور صفحه‌ی آن‌ها نسبت به سایر زمان ها افزایش یافته است.

در مورد ملاتونین بخوانید!

و اما حقیقت این مسئله چیست؟ آیا واقعا خوابیدان در کنار گوشی موبایل روشن باعث بروز مشکل برای انسان خواهد شد؟

در پاسخ به این سوال باید خدمت شما عرض کنیم اشعه‌‌ و امواج الکترومغناطیسی تلفن همراه بسیار خطرناک‌ بوده و باعث بروز مشکلاتی از جمله زمانی که در خواب هستید، می‌شود. اشعه‌های تولید شده توسط اسمارت‌فون‌ها باعث به‌هم ریختگی ریتم ضربان قلب و ایجاد تغییر در سیستم فرآیندهای خود تنظیم کننده از جمله زمان بیولوژیکی بدن خواهند شد.

(به‌طور کلی سازمان بهداشت جهانی به تاثیر منفی همه لوازم الکترونیکی و نه تنها اسمارت‌فون‌ها بر روی بدن انسان‌ها اشاره کرده و به گفته این سازمان، این دستگاه ها می‌توانند احتمال ابتلا به بیماری‌های سرطانی را افزایش دهند.)

حتی اگر موبایلتان را در حالت استندبای هم قرار دهید، باز هم توسط امواج الکترومغناطیسی‌ با دنیای بیرون ارتباط برقرار می‌کند و همین امواج الکترومغناطیسی هستند که در طولانی مدت برای بدن انسان مشکاتی را ایجاد خواهند کرد. از طرفی میزان این امواج در زمانی که موبایلتان زنگ می‌خورد بیشتر شده و تاثیر منفی آن بر روی بدن افزایش خواهد یافت.

البته نتایج بدست آمده از تحقیقات به‌صورت صد درصد قابل اطمینان نیستند، اما مطمئنا تاثیر امواج تلفن‌های همراه بر روی بدن انسان، مثبت نبوده و تاثیرات منفی خواهند داشت. پس بهتر است در هنگام خواب تلفن همراه خود را نزدیک خود مخصوصا نزدیک به سرتان قرار ندهید.

آگهی های مرتبط با این مطلب

فشارسنج جیوه ای
3

فشارسنج جیوه ای

قیمت : 1.250.000 تومان
تهران ، تهران

دستگاه تست فشارخون جیوه ای رومیزی آلمانی برند Riester دقت بالا و کمترین اشتباه در اندازه گیری مقدار فشار خون با گارانتی معتبر لوازم یدکی […]

دستگاه بخور گرم ثانی مدل ۱۱۵
1

دستگاه بخور گرم ثانی مدل ۱۱۵

قیمت : 340.000 تومان
قم ، قم

استنشاق بخار گرم، آرام بخشه و باعث میشه راحترتنفس کنید. این روش درمان طبیعی و خانگی بدون عوارض جانبیه که سلامتی شما و خانواده تون […]

ماساژور تفنگی شارژی
5

ماساژور تفنگی شارژی

قیمت : 340.000 تومان
آذربایجان شرقی ، تبریز

ماساژور تفنگی شارژی پنج حالت ماساژ ضربه و ویبره شارژی با کابل usb سری توپی در سه رنگ سبز،قرمز،بژ مناسب برای ماساژ بدن و اندام […]

بخور گرم دو کاره سانی
5

بخور گرم دو کاره سانی

قیمت : 5.600.000 تومان
اصفهان ، کاشان

بخورگرم دوکاره سانی ساخت ایران و تحت لیسانس المان ۶ ماه گارانتی بخور صورت مناسب برای پاکسازی پوست حجم منبع ۴ لیتر طراحی زیبا و […]

مسواک شارژی اورالبی
3

مسواک شارژی اورالبی

قیمت : 1.600.000 تومان
مازندران ، ساری

مسواک شارژی اورالبی ۲D ساخت کشور مجارستان همراه با یک سری یدک و شارژر اورجینال