خواب کمتر از ۵ ساعت در شب = خطر ابتلا به بیماری !!

خواب کمتر از ۵ ساعت در شب = خطر ابتلا به بیماری !!

خواب کمتر از ۵ ساعت:

یک مطالعه جدید به رهبری محققان UCL نشان می دهد خواب کمتر از پنج ساعت در اواسط تا اواخر زندگی می تواند با افزایش خطر ابتلا به حداقل دو بیماری مزمن همراه باشد.

این تحقیق که در PLOS Medicine منتشر شد، تأثیر طول مدت خواب را بر سلامت بیش از ۷۰۰۰ مرد و زن در سنین ۵۰، ۶۰ و ۷۰ سال تجزیه و تحلیل کرد.

محققان رابطه بین مدت زمان خوابیدن هر شرکت کننده، میزان مرگ و میر و اینکه آیا آنها به دو یا چند بیماری مزمن (چند بیماری) – مانند بیماری قلبی، سرطان یا دیابت – در طول ۲۵ سال تشخیص داده شده بودند را بررسی کردند.

افرادی که در سن ۵۰ سالگی ۵ ساعت یا کمتر می خوابند، ۲۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به یک بیماری مزمن و ۴۰ درصد بیشتر احتمال دارد که در طی ۲۵ سال دو یا چند بیماری مزمن در آن ها تشخیص داده شود، در مقایسه با افرادی که به مدت طولانی تا ۷ ساعت خوابیده اند.

خواب کمتر از ۵ ساعت

 

با افزایش سن افراد، عادات خواب و ساختار خواب آنها تغییر می کند. با این حال، توصیه می شود ۷ تا ۸ ساعت در شب بخوابند – زیرا بر اساس یافته ها، مدت خواب بالاتر یا کمتر از این با بیماری های مزمن فردی ارتباط داشته است.

 

“برای اطمینان از خواب بهتر شبانه، رعایت بهداشت خواب خوب مهم است، مانند اطمینان از آرام بودن، تاریک بودن و دمای راحت اتاق خواب قبل از خواب. همچنین توصیه می شود وسایل الکترونیکی را بردارید و از خوردن وعده های غذایی زیاد قبل از خواب خودداری کنید. فعالیت بدنی و قرار گرفتن در معرض نور در طول روز نیز می تواند باعث خواب خوب شود.”

به عنوان بخشی از این مطالعه، محققان همچنین ارزیابی کردند که آیا خواب طولانی مدت، نه ساعت یا بیشتر، بر نتایج سلامتی تأثیر می گذارد یا خیر؟؟

((جالب است بدانید هیچ ارتباط واضحی بین مدت خواب طولانی در سن ۵۰ سالگی و ایجاد بیماری در افراد سالم وجود نداشت.))

 

منبع:

((.Materials provided by University College LondonNote: Content may be edited for style and length))