چطور یک آگهی تبلیغاتی بنویسیم؟

چطور یک آگهی تبلیغاتی بنویسیم؟

فرقی نمی کند که می‌خواهید یک کمپین تبلیغاتی بزرگ راه‌اندازی کنید و یا اینکه یک آگهی تبلیغاتی در اینترنت بدهید و یا اینکه ۱۰۰۰ تراکت چاپ کنید و در بین مخاطبان‌تان پخش کنید در هر صورت باید محتوایی قانع کننده و جذاب برای مخاطب هدف داشته باشید.

یادمان باشد که مشتری یک تابلوی نقاشی، یک بوم با رنگ‌های زیبا نمیخرد بلکه حس خوبی که زمان خستگی از آن دریافت میکند را می‌خواهد. یک متخصص نجار چکش نمیخرد بلکه آنچه که باعث میشود ۲ قطعه چوب را به هم متصل کند را میخرد. یعنی مشتری ارزشی را که یک محصول به او میدهد، می‌خواهد.

پس باید ارزش را به او نشان دهی. این ارزش پیشنهادی را باید یک عنوان خیلی جذاب برایش بنویسی. برای انجام اینکار باید چند مرحله را انجام دهی تا بتوانی یک آگهی جذاب را بنویسی.

Diverse People Thinking Planning Marketing Brand Concept

مراحل نوشتن یک تبلیغ اثرگذار:

  • اول باید بنویسی که دقیقا کار شما چیست؟ و چه چیزی میفروشید؟

این موضوع، در عین سادگی خیلی مهم است چون مشتری هنوز شما را نمی‌شناسد بنابراین باید دقیقا بداند که شما در چه چیزی تخصص دارید.

بعنوان مثال:

محصول بی باکس فراهم کردن سایتی برای اطلاع رسانی دستگاه های استوک و یا دست دوم فروشندگان به خریداران است.

یا فروش دستگاه میکرودرم برند ابریژن.

  • در مرحله دوم باید مزایای محصول خود را لیست کنید. به تمام مزیت‌ها توجه کنید حتی ساده ترین مزیت‌ها، چون ممکن است کارایی اصلی همان ساده‌ترین باشد.

مثلا دستگاه میکرودرم

  1. قابلیت استفاده از تمام مش های پودر و عملکردی کاملا safe و غیر تهاجمی.
  2. راه اندازی سریع و user friendly از مهم‌ترین‌ مزیت‌های دستگاه می‌باشد.
  3. به دلیل داشتن وزن کم دستگاه به راحتی قابلیت جابه‌جایی دارد.
  4. چه مزیت رقابتی دارید که مشتری به سراغ شما بیاید؟

بیشتر فروشنده‌ها تنها راه رقابت را در کاهش قیمت‌ها می‌دانند و سعی می‌کنند که تخفیف‌های زیادی را بر روی اجناس خود بگذارند ولی آیا این میزان فروش در کاهش خدمات شما تاثیری ندارد؟ آیا در طولانی مدت می‌توانید این‌کار را انجام دهید بدون اینکه ورشکست شوید؟

دقت کنید اگر مشتری خدمات واقعی و خوب شما را بداند و درک کند که چقدر به او ارزش می‌دهد نیازی به تخفیف‌های سنگین ندارید و حتی مشتری حاضر است هزینه بالاتری را نیز بپردازد برای اینکه راحت‌تر و بهتر محصول خریداری شده را تحویل بگیرد.

مثلا به فروشنده‌های مبلمان اداری توجه کنید برخی از آن‌ها هزینه بالاتری دریافت می‌کنند برای این‌که مبلمان را تا اتاق مشتری حمل کنند. بیشتر این فروشنده‌ها معمولا تخفیف نمی‌دهند.

آگهی تبلیغاتی

مثال: دستگاه میکرودرم

  1. ارسال و نصب دستگاه یک روزه و کاملا رایگان
  2. آموزش صفر تا صد دستگاه به اپراتور
  3. صدور مدرک سرتیفیکیت
  4. ۱۰ سال خدمات پس از فروش
  5. ۳ سال گارانتی بی قید و شرط(حتی افتادن و شکستن توسط مشتری محترم)
  • حالا با استفاده از کلمات و جملاتی که لیست کردید عنوان جذاب خود را بنویسید.

هر عنوان جذابی با استفاده از مزایای محصول و تفاوت رقابتی به ذهنتان میرسد بنویسید نترسید در ابتدا هیچکس عنوان شما را نمیخواند بعد از بین آنها انتخاب کنید.

مثلا: دستگاه میکرودرم را یک روزه به شما تحویل می‌دهیم و کارشناس ما در همان روز به شما استفاده از آن را به‌طور کامل آموزش میدهد.

بعد از نوشتن عنوان مناسب حالا می‌توانید توضیحات تکمیلی به همراه لیستی از خدمات را ارائه دهید.